Monday, April 14, 2014

PERSOALAN TENTANG JAMU JAWA

SOAL JAWAB JAMU JAWA
Apa itu Jamu Jawa?
Jawapan : Jamu Jawa ialah satu JENAMA JAMU yang baru sahaja 4 bulan di pasaran. Tapi semakin hot sekarang. Asalnya hanya jual 100 botol je sebulan. Tapi sekarang kena bajet paling kurang pun 1000 botol 2 minggu. Ianya home made jamu yang disediakan secara tradisional. Bukan import ye. “Secret recipe” dari bidan terkenal dengan menggunakan lebih 80 herba semulajadi tanpa menggunakan bahan kimia / pengawet. Ujian dari USM dah membuktikan. 100% Halal dan buatan bumiputera. Produk ini semakin hangat diperkatakan ekoran banyak permintaan daripada pengguna baru ataupun pengguna yang telah mencuba jamu ini.

Apa produk jamu jawa
Jawapan : ada 4 produk sahaja sekarang, iaitu Jamu Jawa, masker jamu jawa, lulur dan feewit losyen.
Siapa yang boleh menggunakannya?
Jawapan : Semua wanita sama ada bujang atau dah kahwin. Cuma kalau belum kahwin tu kena kurangkan dos sebab jamu ini panas.

Bolehkah  Jamu jawa di amalkan semasa period?
Jawapan: Tak perlu diamalkan kalau period sudah ok. Boleh di amalkan jika perjalanan period keluar tidak lancar. Contoh nya keluar sikit-sikit tapi mengambil masa yang lama. Kurangkan dos atau makan cuma selang sehari sahaja

Bilakan waktu yang sesuai untuk makan Jamu Jawa selepas bersalin?
Jawapan : Bagi orang yang baru bersalin, amalkan pengambilan jamu jawa pada hari ketujuh (7) dalam pantang. Amalan ni dapat mengembalikan tenaga, menegangkan otot-otot yang kecut, menyembuh luka bersalin, memulih dan menyempitkan lagi faraj dan mengecutkan rahim. Jika bersalin secara pembedahan - 3 minggu selepas bersalin.

Bolehkan mengamalkan Jamu Jawa dan di waktu yang sama makan supplement yang lain?
Jawapan : Boleh . Cuma jarakkan waktu nya

Kenapa kepala saya pening2 di waktu peringkat awal mengamalkan Jamu Jawa?
Jawapan : Pening kepala terjadi di sebabkan oleh metabolisme di dalam badan yang rendah dan proses ini membantu meningkatkan kembali metabolisme badan. Untuk mengatasi masalah tersebut minum banyak air kosong .Sekurang-kurang nya 8 gelas satu hari. Lagi banyak lagi bagus.

Kenapa ari2 saya sakit ketika mengamalkan Jamu Jawa?
Jawapan : Ini adalah kerana rahim anda tidak berapa sihat. Sakit ari2 tersebut cuma sementara kerana dalam proses membaik pulih rahim tersebut.

Selalu orang akan kaitkan jamu ini panas dan mengganggu proses utk mendapatkan zuriat. Benarkan begitu?
Jawapan : Mengamalkan jamu jawa tidak mengganggu proses utk mendapatkan zuriat!!Malah dia akan menambahkan kemutan di faraj dan menambahkan kesempurnaan hubungan suami isteri. Meningkatkan tahap keghairahan.

Saya rasa amat mengantuk /penat di peringkat awal makan JJ??
Jawapan : Itu dah petanda baik, jamu ni dah mula bertindak dalam diri anda. Itu adalah proses pemulihan dan berlaku hanya sementara sahaja dan tanda banyak toksin didalam badan. Tapi tak semua semua orang merasakan simptom tersebut. Insyaallah anda akan segar sentiasa selepas itu.

Kenapa keputihan saya keluar dengan banyak nya?
Jawapan : Itu adalah perkara biasa . Teruskan makan jamu. Lazim nya selepas itu keputihan akan berkurangan dan ada yang hilang terus dari masalah keputihan.

Boleh kah amalkan Jamu Jawa jika saya masih menyusukan bayi ?
Jawapan : Tidak menjadi masalah . Tidak memberi kesan negatif kepada bayi anda. Malahan mengamalkan jamu akan membantu menambahkan air susu ibu.

Bolehkah JJ membantu menyelesaikan masalah kitaran haid yang tidak menentu?
Jawapan : Salah satu khasiat adalah membetulkan sistem kitaran haid.

Kenapa darah haid saya keluar dengan banyak?
Jawapan : Itu adalah kesan positif kerana ia melancarkan pengaliran darah haid anda. Darah haid memang perlu di keluarkan dengan kadar yang sepatut nya agar tidak tertinggal didalam rahim. Ini akan menimbulkan masalah rahim pada masa akan datang.

Ada Jamu Jawa boleh membantu saya hamil?
Jawapan : Insyaallah, ada testimoni yang telah berjaya hamil dengan mengamalkan Jamu Jawa, jamu ini terbukti boleh menyihatkan Rahim dan mempertingkatkan kesuburan.
Jika anda sedang merancang. sila amalkan satu botol di peringkat awal. Jika belum berhasil sebaik nya amalkan sehingga 3 botol. Sekiranya anda merasakan ada kelainan spt lambat datang haid. Harap berhenti makan jamu dan buat pemeriksaan air kencing utk memastikan samada anda mengandung atau tidak!

Produk ini ada kelulusan mana-mana? 
Jawapan : Ianya jamu yang disediakan secara tradisional. Menggunakan herba semulajadi tanpa menggunakan bahan kimia / pengawet. 100% Halal dan buatan bumiputera. KKM dan Halal telah dipohon dan kini sedang menunggu keputusan daripada pihak mereka. Kalau ikut prosedur, untuk kelulusan ubat yang tiada bahan kimia adalah selama 8 bulan namun menurut kakitangan KKM produk berasaskan asli dan tradisional boleh dijual dan digunakan. Doakan moga pihak sana menyegerakan prosesnya. Amin.

Ada kesan sampingan tak?
Jawapan : Seperti yang anda sedia maklum, jamu adalah panas. Jadi, kesan sampingannya ialah panas badan. Namun ianya bergantung kepada individu itu sendiri. Ada yang pening kepala, naik jerawat, mengantuk, tapi jangan risau. Itu adalah petanda baik, jamu jawa ni dah beri kesan pada anda. Itu adalah proses untuk buang toksin.  Sebab itu pentingnya minum air yang banyak sepanjang mengambil jamu.

Ada pantang larang tak?
Jawapan : Tiada pantang larang, tapi untuk kesan yang lebih bagus, pantang ais, pantang makanan yang kembang seperti mee, laksa dan sebagainya. Tapi jamu ini berfungsi untuk menyahkan air dari rahim kembang supaya ia kecut semula. Ia akan keluar dalam bentuk air seperti keputihan. Atau terus kering dari faraj, jadi rahim kembali normal dan semakin sihat.

No comments:

Post a Comment